poniedziałek, 17 maja 2010

Grilowany Losos ze Salsa z Mango i Ogorka


Tak wiec lato u nas w pelni… Staram sie wykorzystac pogode oraz fakt ze jestem jeszcze na urlopie na spacery w parku I po plazy z moim Malenstwem, ktore tak apropo rosnie jak na dzozdzach J Juz powoli zaczyna obserwowac jak chodze po kuchni i wachac zapachy mojego gotowania. Oh, juz nie moge sie doczekac, zeby dla Malenstwa gotowac zupki i jak ja do nazywam, rozne ‘chimichangas’ dla dzieci...

W zwiazku z tym ze lato w pelni i ze jestem po uszy pochlonieta Malenstwem, w wiekszosci gotuje na grilu.... Staram sie nie spedzac wiecej niz 30 minut na przyzadzenie obiadu J Nie do pomyslenia, ze szkoda mi teraz czasu na gotowanie J Ponizszy przepis jest szybki, zdrowy i bardzo smaczny – serdecznie polecam J


Salsa:

1 dojzale mango, obrane, i pokrojone w koske

1 ogorek, obrany, oczyszczony z pestek, pokrojony w kostke

1 maly zabek czosnku, obrany i roztarty na miazge/paste

1 kubek posiekanego szczypiorku

½ kubka drobno posiekanej czerwonej papryki

1 lyzka drobno posiekanej kolendry

2 lyzki bardzo dobrejk jakosci oleju z oliwek z pierwszego tloczenia

Sok z jednej limonki

Szczypta cumin

Szczypta pieprzu cayenne

Sol, pieprz do smaku

Wymieszac wszystki skladniki w misce ze szkla (badz z innego niereaktywnego materialu). Przyzadzic salsa zaraz przed spozyciem, poniewaz po krotkim czasie ogorek pusci sok a mango stanie sie miekkie. Salsa ma byc swieza i zimna a wazywa chrupiace.

Losos:

Lososia posmarowac olejem z oliwek, posypac sola I pieprzem I grilowac w zaleznosci jak kto lubi – ja osobiscie lubie lososia na pol surowego w srodku, ale do tego ryba musi byc extra swieza.

Przeniesc lososia na talez, polac salsa I natychmiast serwowac.

Smacznego!

P.S. W zalaczeniu ostatnie zdjecie Malenstwa, ktory ma juz 2.5 miesiaca :)